BRAMA
  UKRAINEWSTAND
Home - NEWS - Weather - Biz - Sports - Press - Calendar - Classifieds

  УКРАІНОВИНИ
Home - НОВИНИ - Погода - Ділове - Спорт - Прес - Календар - Оголошення




Поступ - головна сторінка, архів, Postup HOMEPAGE

| АРХІВ | INDEX 8-9 ТРАВНЯ 2001 року |

ШАНОВНА РЕДАКЦІЄ!

Порушення прав людини

Ніні Карпачовій, уповноваженому Верховної Ради України з прав людини

Ми, мешканці мікрорайону, що належить до КЕЧ м. Львова, занепокоєні станом із наданням комунальних послуг у наших будинках. Ситуацію, що склалася, можна кваліфікувати як порушення прав людини.

Вже 6-го березня без попереджень і пояснень було припинено подачу тепла і гарячої води в наші будинки. Температура в кімнатах значно нижча від санітарних норм. Відсутність гарячої води погіршує загальний санітарний стан, що позначається на здоров’ї мешканців, особливо дітей і пенсіонерів, причому серед останніх багато ветеранів війни і праці та інвалідів. Такий стан справ повторюється вже не перший рік (з 1998 року ми неодноразово зверталися до міського голови, командуючого військами Західного оперативного командування, у власності якого є наші будинки, до прем’єр-міністра та президента України). Та стан справ відчутно не поліпшився. Минулого року постачання гарячої води та опалення було розпочато тільки наприкінці листопада 2000 року – після акцій масового протесту мешканців мікрорайону. Просимо посприяти у вирішенні цього питання, оскільки залишаємо за собою право на акції громадської непокори.

За дорученням мешканців Наталя ЧАСКОВСЬКА

Зробити вибір

Мій знайомий живе в одному з провінційних містечок на Львівщині. Він є членом СДПУ (о). Нещодавно хтось вибив шибу в його помешканні. Версій у нього не було, і він усе списав на витівки хуліганів. Аж увечері йому зателефонував незнайомий і зі злістю в голосі запитав: “Ну що, гад, і далі будеш виступати проти Ющенка?”.

Найбільше “прикрощів” першому проукраїнському за роки незалежності нашої держави урядові Віктора Ющенка завдали партії так званого комуністично-олігархічного клану – власне Комуністична партія, СДПУ(о), “Демсоюз”, “Трудова Україна”, НДП, “Яблуко”. Це була воля лідерів цих партій.

Але своє рішення партійні лідери аж ніяк не узгоджували з рядовими партійцями. Більше того, рядові партійці не уповноважували своїх лідерів висловлювати вотум недовіри урядові Ющенка. Навіть не треба проводити спеціальних соціологічних опитувань, щоби переконатися в тому, що багато – якщо не більшість – членів комуністично-олігархічних партій не поділяють поглядів своїх київських лідерів і не вважають, що уряд Ющенка заслуговує на незадовільну оцінку.

Фактично, рядові члени цих партій стали заручниками своїх київських керманичів. Головне, щоби рядові партійці не ставали маріонетками в брудній політичній грі (причому відверто антиукраїнській ) своїх партійних лідерів. Є й інший шлях для рядових партійців: залишатися в партії, але демократизувати її знизу. Мовчазна ж згода свідчить або про те, що рядові партійці дійсно підтримують рішення партії та її керівників, або ж вирішують свої шкурні інтереси і тим самим ставлять під загрозу існування української державності.
Звичайно, я не підтримую хуліганських дій того, хто вибив шибу в помешканні мого знайомого. Але йому самому, членові СДПУ(о), який прихильно ставиться до уряду Ющенка, я сказав, що він повинен зробити свій вибір.

Анатолій ВЛАСЮК, Дрогобич

Театральний рейтинг

Лише вашій газеті завжди вірила. Тепер переконалася, що і ви висмоктуєте все з пальця. У статті “Хореографія львівської марки” рейтинг, мабуть, складали ті, хто в театрі не бував уже десять років і поняття не має, “Хто є хто”! Для кого і як це все складалося? Балетомани, яких рейтинг зацікавив, знають усім ціну й обурені вашою некомпетентністю і некомпетентністю ваших експертів. Кого ви хочете дурити?

О.А.

Публікація цих рейтингів викликала глибоке обурення всього творчого колективу театру, оскільки їх дані є повною профанацією художнього рівня у творчих цехах. Дані рейтингів не погоджувалися ні з директором театру, ні з художнім керівництвом. Це не давало газеті жодного права на публікацію. Якщо газета не дасть належного пояснення і вибачень на своїх сторінках, театр залишає за собою право звернутися із позовом до суду.

Т. Едер, М. Дутчак, Т. Риндзак, П. Малхасянц, Б. Герявенко

Як можна так судити?... А судді хто? Є серед них хоч один хореограф? Як можна ставити на один щабель солістів, що за все життя не піднялися вище рівня “подруг” чи танцювали якісь вставні варіації або характерні танці в зручних мештиках, і солістів, що танцюють складні класичні партії? А деякі з них стоять у списку вище за всіма пунктами, ніж провідні танцівники. Можуть Сапункова чи Іванченко станцювати “Лебедине озеро”, “Дон Кіхота”? І чи хоч коли могли? Крім того, більшість наведених солістів уже 5-6 років не працюють у театрі або солістами не є... Чому елітарність творчості Поспєлова вища за елітарність Малхасянца? Один із них виходить на сцену, хоч і не танцює за віком, а інший здійснив постановки “Баядерки” і “Лебединого озера”... І Наєнко... Йому чудово вдаються характерні ролі, однак він не танцює провідні партії у великих класичних балетах. Так, він ставить модернові одноактні балети. Однак ними не заміниш невмирущу класику. Малхасянц перетанцював усі найвідоміші партії у класичних балетах, викладав у хореографічних училищах класику, та й тепер керує величезним колективом, є постановником відомих балетів. Наєнко все життя керує малесенькою трупою, в якій артисти і на пуантах не стоять. Рівняти їхню роботу – це все одно, що рівняти роботу керівника великого симфонічного оркестру і керівника поп-групи.

І. Гірна

Від редакції

Листи, які надійшли до “Поступу” після опублікування рейтингу театральних діячів Львова, причетних до балету, засвідчили, наскільки не прийнято ще в нашому місті публічно висловлювати ІНШИЙ (відмінний від офіційного) погляд на ієрархію, що склалася в цій галузі. Як і в решті вітчизняних театральних структур, у балеті також чимало важать звання “заслужених” і “народних” – абсурдний рудимент совкового “табеля про ранги”. За таким оцінюванням, звісна річ, “заслужений” артист аж ніяк не може бути поцінований нижче за якогось там танцівника кордебалету: це був би нонсенс, як слушно зауважують наші читачі.

Однак за такою “єдино правильною” шкалою оцінювання балет приречений іще довго залишатися зоною поза будь-якою критикою. Варто згадати тільки бодай реакцію керівництва балетної школи на глядацький відгук, вміщений торік у “Поступі”, де йшлося про творчий звіт учнів. Щось подібне трапилося й цього разу. Причому не згідні з результатами рейтингу одразу поквапилися звинуватити експертів “Поступу” в некомпетентності, навмисному підтасовуванні балів та дурисвітстві. Від обурення до судових позовів – такою виявилася амплітуда оцінки самих рейтингів. І якщо перший варіант є природним, то другий – не що інше, як адміністративне зневаження свободи висловлювання.

Прізвища артистів у рейтингу жодний з експертів не “ставив” на якусь певну щаблинку. Оцінювання відбувалося за загальним списком усіх театральних діячів за десятибальною шкалою шляхом виведення середнього арифметичного суми балів, виставлених кожним експертом за кожною із 9 номінацій. Це число, відкориговане індексом кореляції, і стало загальним результатом кожного згаданого в рейтингу артиста. Зайве й пояснювати, що результат не збігається з оцінками, виставленими кожним експертом зокрема. Редакція не має підстав не довіряти експертам, яких вона запросила для проведення рейтингу театральних діячів (до речі, для повноти представництва до кола експертів були залучені працівники різних театрів, списки артистів люб’язно надали СТД та адміністрації театрів). Анкети експертів були анонімними, це забезпечило їм свободу оцінювання і неупередженість. Якщо хтось із експертів воліє тепер заперечити свою участь в анкетуванні, це справа його особистого сумління.

Однак ніхто з обурених не завдав собі труду витлумачити результати рейтингу, який, на наш погляд, засвідчує, що в такому консервативному середовищі, як львівське, вже сформувалася незалежна думка про хореографію місцевої марки (а будь яка незалежна думка діагностує процес структурування громадянського суспільства). “Поступ” тільки оприлюднив цю думку, що само по собі не є жодним криміналом, бо рейтинг визначає не абсолютну вартість артиста, а лишень його оцінку певним колом реципієнтів у певний відрізок часу.

І коли за останнє десятиріччя брендом львівського балету став Сергій Наєнко, це означає лише одне: час віддав перевагу балету камерному, але позначеному творчими пошуками. Такого велика сцена запропонувати не спромоглася, вихолостивши класичну естетику до технічного рівня аеробіки, гімнастики чи легкої атлетики. До Донецького феномена Львів явно не дотягнув.

Тому ті, що вважають неспівмірними заслуги маститих і тих, які “навіть на пуантах не стоять”, нехай зададуть собі питання: а де ж вихованці наших поважаних хореографів? Де змістовність осмисленого руху, прагнення до досконалості? Чи потрібні вони нашій великій балетній сцені? Чи культивує на ній адміністрація театру ту естетику, яка б задовольняла запити часу? Утім, впадати в розпач нема чого, бо рейтинг висвітлив загальну тенденцію: зараз у всіх театрах мистецькими вогнищами є камерні, а не академічні сцени, орієнтовані на організацію дозвілля глядача.

POSTUP - ПОСТУП
№69 (727),
8-9 ТРАВНЯ 2001 року

ПЕРША СТОРІНКА
·Цитата Поступу
·Рух у нікуди
·Даішники збили пішохода
·Борці проти тероризму обрали мішенню університет?

ПОГЛЯД
·Свобода слова за регламентом
·Раз референдум, два референдум...
·Занепад РУХу?

ПОСТУП У ЛЬВОВІ
·Відродження традицій Святого Юра
·Андрея Шептицького не буде проголошено святим
·Влада й учителі не помирилися
·Завтрашній день буде насиченим
·Блискавка вивела з ладу комп"ютерну мережу міськради
·Автомобіль ДАІ збив пішохода
·Людина заразилася коров"ячою віспою

НАША СТОЛИЦЯ
·АРХІВАРІУС
·Алкогольний синдром
·Ікону таки подарують Папі
·Неповносправні діти нагадали про себе

ПОСТУП З КРАЮ
·Тарас Чорновіл: Рух стане керованою партією
·КОМЕНТАРІ
·День жалоби у Донецьку
·КРАЄВИД

ПОСТУП У СВІТ
·СВІТООГЛЯД
·Мусульмани гостили Папу з любов"ю
·Тотальний партизанський рух в Ічкерії
·Загострюється македоно-албанське протистояння
·Чергове вторгнення ізраїльських військ у Палестину

ЕКОНОМІЧНИЙ ПОСТУП
·За гріхи "піратів" платитимуть металурги
·Аргентинський дефолт відкладається
·СВІТ

АРТ-ПОСТУП
·Ще померли білоруси
·Сьогодні в клубі будуть танці

ЛИСТИ ДО ПОСТУПУ
·ШАНОВНА РЕДАКЦІЄ!
·ВІДКРИТИЙ ЛИСТ ПРО ПЛАГІАТ

СПОРТ-ПОСТУП
·"Мотор": за крок до трофею
·Вище від голови не стрибнеш
·Медведєв пішов на Рим
·"Матч смерті" в Харкові та Сімферополі,
·Пан Баджо, Баджо, Баджо!

ПОСТ-FACTUM
·КАЛЕНДАР
·Французьку королеву краси звинуватили в тому, що вона - чоловік, але пізніше реабілітували