BRAMA
  UKRAINEWSTAND
Home - NEWS - Weather - Biz - Sports - Press - Calendar - Classifieds

  УКРАІНОВИНИ
Home - НОВИНИ - Погода - Ділове - Спорт - Прес - Календар - Оголошення




Поступ головна сторінка, Postup HOMEPAGE

| Головна сторінка | INDEX 28-29 КВІТНЯ 2001 року |

Великі сценічні мрії Наталі Губанової

ТЕАТР

Галина КАНАРСЬКА



© ПОСТУП
Дівчиська завжди мріють стати акторками, навіть ніколи не бачивши справжнього театру. І звідки ці мрії беруться?! Хто його зна...

Дівчам Наталка з тяжкими муками ходила на уроки гри на скрипці, отримуючи найбільше задоволення від крижаної гірки, з якої було так приємно з’їжджати на скрипковому футлярі. Мати ніяк не могла надивуватися, чому ці футляри так швидко ламаються. Тільки вже також ставши матір’ю, Наталя розкрила перед мамою таємницю “загибелі” футлярів.

У невеликому робітничому містечку Новояворівськ дівчисько уявляло себе на сцені... Мрія була такою великою, що навіть невдача не могла зупинити Наталю на шляху до цієї мрії. Нічого страшного, що не потрапила на курс до народного артиста України Федора Миколайовича Стригуна: можна рік побути і вільним слухачем. Свої перші кроки у пізнанні театру Наталка робила з Альбіною Сотниковою, Орестом Огородником (тепер заньківчанами). Вони були справжніми студентами, а вона – вільним слухачем. Слухачем, який намагався сприйняти й осягнути геть усе, а найважливіше – не втратити віри. А далі була дорога в Харків. Там Наталка стала студенткою Харківського інституту театрального мистецтва ім. І. Котляревського. Її педагогом був заслужений діяч мистецтв України Ігор Борис. Завдяки цій людині вона робила свої перші кроки у пізнанні професії. Ігор Борис планував, що співпраця їхня не припиниться і після завершення навчання в інституті, але треба було перечекати якийсь час, можливо, рік, бо не було акторських ставок у театрі
ім. Т.Шевченка (саме там Ігор Борис працював головним режисером).

Наталю запросили на роботу в Харківську державну філармонію, але на той час вона вже була одружена, тож вибір упав на Запорізький музично-драматичний театр ім. Щорса. І в Наталі, і в її чоловіка, Володимира Губанова, з’явилася можливість для творчого розвитку – і, можливо, вони б назавжди пов’язали свій творчий шлях із Запорізьким театром, якби не народження доньки і боротьба за її життя. У цю мить із голови вилетіли всі творчі плани, і залишилося лише одне бажання – захистити свою маленьку донечку.

До Львова на фестиваль “Золотий лев” Запорізький театр привіз виставу “Украдене щастя” Івана Франка. Тут молоде подружжя познайомилося з Ярославом Федоришиним, який запропонував їм співпрацю в театрі “Воскресіння”. Сприйняли це запрошення радісно. Адже поруч була Наталина мама, пані Анастасія, тож і маленька Анастасія, названа на честь бабуні, мала б тут бабусину ніжну опіку. І ось вже три роки творчого життя для Наталі нерозривно зв’язані з театром “Воскресіння”. Можливо, за цей час зіграно не так уже й багато ролей, але кожна зіграна роль по-новому розкриває творчу індивідуальність Наталі Губанової.

У більшості робіт Наталі довелося зіткнутися зі складним драматургічним матеріалом. У виставі “Дорога в Дамаск” А. Стріндберга вона приходить до нас у двох іпостасях – доньки і сестри. Зворушливо-ніжна донька, яка видається єдиним світлим спогадом для героя, і втілення демонізму, сестра; і все це – в межах однієї вистави: від лірико-епічності – і до гротеску. Мабуть, саме уміння концентруватися на створюваному образі у межах однієї вистави і дало змогу Ярославові Федоришину запропонувати Наталці у виставі “Гірські велетні” Луїджі Піранделло дві діаметрально-протилежні ролі (Лазгріччі та Мари-Мари). Широкий голосовий діапазон дає змогу Наталі творити образ на різних звукових рівнях, створюючи неповторну мелодику образу, в голосовому вияві втілювати його внутрішню сутність. Це зовсім не означає, що акторка не творить образу візуального, навпаки: кожний створюваний нею образ отримує дуже конкретне пластичне вирішення. Їй вдається поєднати яскраву і майже гротескову форму з глибинним внутрішнім розкриттям, вона водночас поєднує в одній грі різні системи акторської праці чи різні театральні школи.

Її обличчя яскраве, як відгомін робіт фламандських майстрів, воно несе в собі вічну загадку, наймення якій – мистецтво. Вона творить у кожну з митей: і коли проводить репетицію з маленькою Настунею, яка готується до ролі Лисички на ялинці в дитячому садку, і коли на черговій кухні (скільки вже тих кухонь довелося поміняти, мандруючи з квартири на квартиру!) вона знову і знову поринає у світ Лесі Українки – своєї улюбленої письменниці... Віриться, що колись із її сприйняття Лесі Українки народиться вистава. Я не питаю, про які вона ролі мріє, бо це, мабуть, і не має значення. Найважливіше, що Наталка є акторкою не лише за фахом, але й за покликом серця.

POSTUP - ПОСТУП
№65 (723),
28-29 КВІТНЯ 2001 року

ПЕРША СТОРІНКА
·Цитата Поступу
·Страх перед дефолтом
·Хто є прем"єр-міністром України?
·Ющенко йде в опозицію

ПОГЛЯД
·Першотравень сатаністи відсвяткують по-своєму
·Спочатку була ініціатива
·Галичина: від П"ємонту до Конфедерації

ПОСТУП У ЛЬВОВІ
·Французи в очікуванні
·Музеї нікому не потрібні?
·Новий КУН і його старі проблеми
·Праві блоки можуть об"єднатися
·Допомогли дітям лікуванням
·Випускники обиратимуть три іспити
·Ветерани отримають компенсацію

ПОСТУП З КРАЮ
·Страх перед дефолтом
·Цифри і факти
·Юлія Тимошенко проти Леоніда Кучми
·Американські експерти почали експертизу "таращанського тіла"
·Ющенко йде в опозицію

ПОСТУП У СВІТ
·Екс-президентові загрожує смертна кара
·Чеченці готують контрнаступ?
·У Китаї - антиамериканська істерія
·СВІТООГЛЯД

ЗДОРОВИЙ ПОСТУП
·Кремація тварин призводить до раку?
·Куріння може спричиняти викидень
·Виявлено ген ласунів
·Настала весна, принесла...алергію
·Школярки частіше ставатимуть мамами

ПОСТУП НАУКИ І ТЕХНОЛОГІЙ
·Фоліант на... одну сторінку
·Метеорит "промахнувся"
·Голуби - знавці творів Ван Гога та Шагала
·Знайдено найдавніше в Америці місто
·Жарти кожен розуміє по-своєму

ПОСТУП В ІСТОРІЮ
·Українські державні перевороти

ЮВІЛЯР У ПОСТУПІ
·Григорій Шумейко: Я вдячний долі...
·Невже йому вже 50?

АРТ - ПОСТУП
·НАША АФІША
·Великі сценічні мрії Наталі Губанової

СПОРТ-ПОСТУП
·Чого чекати від української хокейної дружини
·Іспанський етап із присмаком гіркоти
·СПОРТ-БЛІЦ

ПОСТ-FACTUM
·КАЛЕНДАР