BRAMA
  UKRAINEWSTAND
Home - NEWS - Weather - Biz - Sports - Press - Calendar - Classifieds

  УКРАІНОВИНИ
Home - НОВИНИ - Погода - Ділове - Спорт - Прес - Календар - Оголошення
buy visitors



Поступ головна сторінка, Postup HOMEPAGE

| Головна сторінка | INDEX 20-21 БЕРЕЗНЯ 2001 року |

Пристрасті за Аджані

ПРЕМ"ЄРА

Катерина СЛІПЧЕНКО

Смерть дами з камеліями дала нове життя зірці, яка відійшла від кіно п’ять років тому. Вона тріумфує у ролі Маргарити Готьє, зіграти яку було її мрією. Адель Г. у Трюффо, королева Марго у Шеро, Каміла Клодель у Нюттена... Образи, погодьтеся, непересічні. Але Маргарита Готьє – найбажаніша героїня Ізабель Аджані, вона відчуває себе трошки її сестрою.

Ізабель Аджані не знімалася п’ять років у кіно і сімнадцять років не грала в театрі. Але вона “не змогла опиратися персонажу, який запалює уяву”. Вона відгукнулась відразу ж, як тільки Робер Оссейн, режисер театру Маріньї, запропонував їй “Даму з камеліями”. Після Сари Бернар та Грети Гарбо вона додала своє ім’я до списку актрис-легенд, які з’являлися у цій ролі.

Її біла тінь за лаштунками хвилюється, як підліток, якому вперше доведеться вийти на сцену. Але це – сьома вистава в кар’єрі Аджані. “Дім Бернарди Альби” Лорки і “Маленька мертва кішка” у “Комеді Франсез”, де її шепіт прозвучав, як удар грому: “Зірка народилася!”.

Мадмуазель Аджані справді дивна жінка. Вона грає заради самої гри. І заради Театру. Для неї історія “Дами з камеліями” – не реклама, а тільки гра.

Режисер Робер Оссейн не дивиться виставу з-за лаштунків – він розмістився у м’якому кріслі у ложі кольору меду і виглядає щасливим: “Коли я дивлюся цю виставу, я переживаю найкращі хвилини мого життя. Аджані для мене – спільник і богиня водночас.”

Щодня о 18.00 Ізабель приходить у театр Маріньї. “Усупереч шаблону, я не кашляю протягом всієї п’єси. Мені хочеться просто зіграти вмирання Маргарити так, щоби публіка сама чула кашель і переживали її страждання. Я намагаюся уникнути побутових деталей, приземленого трактування ролі. Мені більше подобається будити уяву”.

Аджані одягається і накладає грим сама, без костюмерів і гримерів: “Я брала кілька уроків у гримера “Комеді Франсез” Стефані Маре”. А ще вона гортає альбоми, присвячені переважно Коро, Давіду, Бекону, Балтусу, у якого вона знайшла мізансцену. У художників вона навчилася розміщувати тіло на кріслі, тримати руки... “Я не маю божевільних мрій. Я думаю про роботу, яка має хвилювати мене і глядачів. Це пристрасть, це моє життя. Я хочу, щоб ця вистава будила в людях бажання кохати. Я хочу, щоб тисячі глядачів ототожнювали цю історію Дюма-сина із тим, що вони особисто пережили”. За квиток на прем’єру дехто давав 10 000 франків, однак не отримав його.

Ізабель підбирає сукню з оксамиту і маленькими сходами виходить на сцену через 10 хвилин після початку п’єси. І починає грати історію Маргарити Готьє.

Усупереч очікуванню, публіка не аплодує, коли тінь Аджані вимальовується на тюлевій завісі. Мовчання є таким густим, що відчувається фізично. Як запах сотень квітів, принесених для неї. І перша репліка розсипається у залі, як намисто з перлів.

“Моя мама ще не бачила вистави. Вона хоче, щоб минуло хвилювання перших днів.
А син і не побачить мене в цій ролі. О, це просто неможливо! Якби він був у залі, він біг би проходом і ліз би на сцену, аби врятувати мене від смерті”.

Аджані відмовилася від того, щоб її ім’я було вгорі афіші. Його можна знайти в алфавітному переліку акторів, між Авророю Клеман та Янісом Барабаном (саме він грає Армана). Але саме на Ізабель падає дощ троянд.

Вона не читає статей, де критики розсипаються у компліментах. Її це не цікавить. Її не цікавить, що зал, розрахований на 1 012 місць, має щодня
15 000 замовлень. Що квитки коштують від 70 до 360 франків і що люди готові заплатити 10 000. Вона бачить сльози в очах глядачів. “Якщо це не кохання, то що це?” – каже Аджані.

Після вистави вона сповнена такої енергії, що могла би пересувати гори. Але вона їде вечеряти з друзями. Вона буває там само, де Бельмондо і Делон, вона так само потерпає він натовпу шанувальників. З поштової скриньки Асоціації друзів Аджані (B. p. 166, 75523 Paris Cedex 11) щодня виймають тисячі листів.
А вона вміє розчинятися у нічному Парижі, як кішка.

І знову вечір. Куліси театру Маріньї. Маргариту Готьє очікує пара рукавичок і чотири пляшки мінеральної води. Паперові хустинки, щітка для волосся. Усе це завмерло, як солдати. За лаштунками чути, як поступово наповнюється зал. За лаштунками з’являються актори. І от – Ізабель Аджані у темній сукні, на тлі якої її біла шкіра світиться. Завіса. Починається вистава...

POSTUP - ПОСТУП
№44 (702),
20-21 БЕРЕЗНЯ 2001 року

ПЕРША СТОРІНКА
·Цитата Поступу
·Таємнича відставка
·Андрій Шевченко залишає "Мілан"

ПОГЛЯД
·Фіаско Степана Сенчука
·Існуюча влада протримається лічені місяці?
·Суспільство де ти є?

ПОСТУП У ЛЬВОВІ
·Франківські ЖЕКи опиняться на лаві підсудних?
·Хочеш лежати в могилі? Плати за оренду землі
·Відкриється Українсько-Польський Університет
·КІЛЬКА СЛІВ
·Ситуація із захворюванням на кір залишається складною
·Тарифи на водопостачання можуть зрости
·Директор "Райдуги" обіцяє віддати борги

НАША СТОЛИЦЯ
·АРХІВАРІУС
·Львів"яни невдоволені пасивністю НАТО
·З"явилися перші політв"язні

ПОСТУП З КРАЮ
·Урядово-парламентська торгівля портфелями
·Повінь уже забрала життя 8 осіб
·Лазаренко не став американцем
·КРАЄВИД

ПОСТУП У СВІТ
·СВІТООГЛЯД
·Албанці - європейські таліби
·Болгарія виганяє російських дипломатів
·Таліби спокутують свою провину
·Канадські українці проти Кучми

ЕКОНОМІЧНИЙ ПОСТУП
·КРАЙ
·Україна - на межі дефолту
·Італійська поліція також б"є студентів
·Українська карамель в облозі
·СВІТ

АРТ-ПОСТУП
·Пристрасті за Аджані
·Переклад давніх віршів
·Астерікс і Латравіата
·Десять років тому помер Серж Генсбур

ЛИСТИ ДО ПОСТУПУ
·ЛИСТИ ДО ПОСТУПУ

СПОРТ-ПОСТУП
·Подвиги ветерана
·Львів готується до чемпіонату Європи
·Шевченко і Ребров знову забивають
·Велике "переселення народів" у Ванкувері
·І знову нічия з Києвом
·Переповнені трибуни не врятували "Карпати"
·Тропічна злива на фоні беззаперечної переваги "Феррарі"

ПОСТ-FACTUM
·КАЛЕНДАР
·Вінні-Пуха продали Діснею
·Кілери моди