BRAMA
  UKRAINEWSTAND
Home - NEWS - Weather - Biz - Sports - Press - Calendar - Classifieds

  УКРАІНОВИНИ
Home - НОВИНИ - Погода - Ділове - Спорт - Прес - Календар - Оголошення
buy visitors



Поступ головна сторінка, Postup HOMEPAGE

| Головна сторінка | INDEX |

Звук місячного сяйва, схожий на собачу тугу

ТАРТАК

Марта ГАРТЕН

У Львові ж із академічної сцени співоча пилка звучала вперше. Тому закономірний інтерес публіки як до самого інструмента, так і до виконавців на ньому. Свою цікавість я потамувала за допомогою музикознавця Наталі Самотос, яка люб’язно посприяла моєму спілкуванню із німецькими гостями Львівської філармонії – подружжям Анналізе та Антона Руппертів, котре брало участь у циклі концертів “Нова музика у Львові”.

– Ваш дивовижний інструмент і справді нагадує справжнісіньку велику пилку. Коли пані Анналізе виходила на сцену, виникло якесь дивне відчуття. Веселе і моторошне водночас. Але загалом надзвичайно ефектне!

– О, це не такий уже й новий інструмент. Принаймні у народній музиці він використовувався віддавна. Для нього написано безліч несподіваних транскрипцій класичних творів.

– Скільки октав він охоплює?

– Конкретно цей – чотири. Але буває по-різному, залежно від того, яка пилка.

– Чи зубці мають якесь функціональне навантаження?

– Ні! Це просто данина традиції, інакше назва інструмента не відповідала зовнішньому вигляду.

– А це звикла пила чи виготовлена із якогось шляхетного сплаву? Скажімо, із домішками срібла для підсилення звучності?

– Загалом, співочу пилку з різних металів у Німеччині можна купити за каталогами у крамницях, які торгують музичними інструментами. Але та, з якою я концертую, справді унікальна. Її виготовив один дуже досвідчений старий майстер із Мюнхена. Та, на жаль, він помер, забравши таємницю сплаву і технології із собою в могилу.

– А ваш смичок також особливий?

– Так. На пилці грають узагалі-то віолончельним смиком. Але мій – також майстровий. Він компактний, зручний у користуванні. До інструментного комплекту ще належить ударна паличка із великою повстяною голівкою, адже із пилки добувають звуки не тільки смичком, а й легеньким постукуванням. У зв’язку з тим, що ліва рука згинає інструмент у 4 або 2 частини і регулює напруженість цих згинів, змінюється і висота звуку.

– Звук Singende Sage особисто у мене викликав асоціації із місячним сяйвом.

– Цікаве порівняння. До речі, переважно всі, хто вперше чує звук цього інструмента, зауважує, що звучання “якесь неземне”.

– Інколи це глісуюче вібрато створює атмосферу заціпеніння від таємничого страху або наганяє тугу, як виття суки на повню.

– Я не вважаю цей інструмент монотонним. Звук від нього важко окреслити через порівняння із голосом інших інструментів.

– Маестро Рунчак переконаний, що звук переважно свистячого тембру, хоча якісь конкретні паралелі проводити важко.

– Може бути, а ще в ньому відчувається якийсь майже людський голос, принаймні голос якоїсь живої істоти.

– Очевидно, це на погляд вокаліста, адже Ви співачка за фахом?

– Так, але вже ось як 26 років я вправляюся у грі на співочій пилці. Концертую, викладаю.

– Ви маєте учнів. Чи важко їм оволодівати інструментом?

– Уважається, що той, хто може видобути кілька нот, уже робить успіхи, – зацікавлено підхоплює розмову пан Антон Рупперт. – Але такий рівень – недостатній для концертування. Анналізе ж – справжній віртуоз, і я пишаюся нею. Кажу так не тому, що вона моя дружина. Зрештою, Ви й самі мали змогу почути її гру. Не такий складний був твір, як власне його виконання.

– У будь-якому разі твір якнайрепрезентативніше розкриває можливості інструмента.

– Буває, що ми компонуємо разом (отже, прикра помилка у програмці концерту, де видруковано, що автором твору “Штілле штюк” є Анналізе, а не Антон Рупперт, виявилася не такою уже й фатальною. – Ред.). Інколи я наполягаю, щоб звучала та чи інша нота, і Анналізе, хоч як це буває їй нелегко, мусить довго вправлятися, аби не було фальшу.

– Ваша дружина передала слухацькому залу неабияку позитивну енергію. А чи, на Вашу думку, це гармоніювало з емоційним посиланням оркестру?

– О так, безперечно. На концерті багато що залежить не тільки від енергетики солістів чи оркестрантів, а насамперед від того силового поля, яке створюється довкола диригента. Нас вельми цікавить те, що робить Володимир Рунчак, як він виконує наші твори. Анналізе каже, що інколи спиною відчуває холод від оркестру. А у Львові із камерним оркестром філармонії їй було дуже затишно. Гадаю, що це пояснюється взаєморозумінням. Увжаю, що кожен музикант оркестру – особистість і віртуоз (особливо концертмейстер Володимир Дуда), але усім їм притаманне прагнення ансамблевості. “Віртуози Львова” – чуйний колектив.

– Це буде неабияким компліментом і для музикантів, і для їхнього художнього керівника й головного диригента – Сергія Бурка!

– Ми з дружиною також дуже тішимося зі співпраці та знайомства із вашим чудовим і неповторним містом. Рівень музичної культури у Львові справді європейський.

POSTUP - ПОСТУП



ПЕРША СТОРІНКА
·Цитата Поступу
·Нове серце
·Трагічний початок сезону "Формкли-1"

ПОГЛЯД
·Трансплантація дарує шанс на життя
·Степан Хмара боїться, що Юлію Тимошенко можуть зламати
·Краєвид на тлі наметів

ПОСТУП У ЛЬВОВІ
·Для боржників опалювальний сезон закінчився
·Вісімнпдцять осіб госпіталізовано після ДТП
·У питтєву воду потрапили нечистоти
·В Олеську стався витік пального
·КІЛЬКА СЛІВ
·У неділю відбувся несанкціонований мітинг
·Підвищуючи тарифи, латають кишені чиновників?
·Освятили хрест на єврейському цвинтарі

НАША СТОЛИЦЯ
·АРХІВАРІУС
·Концепція розвитку Львова переростає у програму
·ЖЕКи вважають ліфти баластом?

ПОСТУП З КРАЮ
·Микола Азаров рветься у прем"єри?
·Закарпаття знову "пливе"
·Квартири конфіскують за борги
·Генпрокуратура займається рекетом?
·Десять років у чеченському полоні

ПОСТУП У СВІТ
·СВІТООГЛЯД
·Підкоп під російське посольство
·За півроку до війни
·Швейцарці не хочуть у ЄС
·Чи зупинить міністр-араб насильство?

ЕКОНОМІЧНИЙ ПОСТУП
·КРАЙ
·Скромна велич шахових королів
·Coca-Cola i Procter&Gamble нарешті разом
·СВІТ

АРТ-ПОСТУП
·"Фердидурке" з аншлагом
·"Нова" музика у новій акції
·Звук місячного сяйва, схожий на собачу тугу

ЛИСТИ ДО ПОСТУПУ
·Повернення до "У.Б.Н."
·ШАНОВНА РЕДАКЦІЄ!

СПОРТ-ПОСТУП
·Холіфілд упав під натиском Руїса
·Йожеф Сабо недобачає...
·Чемпіон України "вмер" у Львові
·Великі перегони, великі призи
·"Реал" і "Барселона" залишилися "при своїх"
·Спорт під музику, або Мистецтво за правилами

ПОСТ-FACTUM
·КАЛЕДНАР
·Сан-Ремо: мода минула, фестиваль залишився...