BRAMA
  UKRAINEWSTAND
Home - NEWS - Weather - Biz - Sports - Press - Calendar - Classifieds

  УКРАІНОВИНИ
Home - НОВИНИ - Погода - Ділове - Спорт - Прес - Календар - Оголошення
buy visitors



Поступ головна сторінка, Postup HOMEPAGE

| Головна сторінка | INDEX 23 ЛЮТОГО 2001 року |

Бавовняними полями, крізь нічні ліси до західної пристані

ТЕАТРАЛЬНІ МАНДРИ

Катерина СЛІПЧЕНКО

“Якщо ви опинились поза домом у такій годині, у такому місці, значить, ви хочете чогось, чого у вас немає”
Бернар-Марі Кольтес

Поза домом опинилися французькі актори Софі Лукаротті та Дан Артюс, які в образах Торговця та Клієнта з’явилися на сцені театру імені Леся Курбаса, презентуючи першу частину “У самоті бавовняних полів” із запланованої трилогії “Ночі” за Бернаром-Марі Кольтесом, куди увійдуть також “Ніч на порозі лісів” та “Західна пристань”.

Актори опинилися у Києві, у гущині французько-українського проекту, де на чолі із режисером Дмитром Лазорком та акторами Миколою Бокланом, Олексієм Вертинським, Ніною Лінч та іншими створили Petit Theatre du Poisson (“Маленький театр Риби”). І все це – на основі драматургії Бернара-Марі Кольтеса, постаті яскравої, потужної, незбагненої (див. “Поступ” від 17.02.2001).

“У самоті бавовняних полів” – п’єса дивна і прекрасна, з насиченим текстом, де автор бавиться словами і поняттями, сплітаючи їх у концентрований густий словесний розчин, який крапля за краплею актори переливають у зал. І кожна крапля – вагома і напрочуд чітка.

Лаконічна чорно-біла вистава на двох будується із графічною елегантністю та виваженістю кожного штриха: якщо слово вимовляється, воно звучить на всі 100 відсотків, кожен рух, кожен жест – точний дотик офсетної голки (як у Пікассо).

Взагалі, вистава своєю чорно-білою естетикою (художник Володимир Карашевський) викликає різнобарвну низку мистецьких асоціацій: підсвітлена оголена постать від Жоржа де ля Тура, летюча графіка геніального Пабло, відсторонена еротичність, як у Родена... І не важливо, чи ці асоціації закрадалися свідомо, чи є вони випадковими висновками із сценічного існування, тонкої структури театральної органіки. Закладений культурний пласт у поєднанні з постмодерною драматургією поглиблює діалог, який, як декларував Кольтес, є об’єднаними монологами. Монологи довгі, у лабіринтах яких непосвячений запросто зламає собі карк, а посвячений знаходить простоту і ясність довершеності.

Професійність, елегантність, вишукана лаконічність – так коротко можна було би сказати про цю виставу. Але у її практично досконалому малюнку пульсує і б’ється через край потужна енергія, яку через словесне плетиво-гру актори кидають у зал, як жовто-гарячі апельсини, що котяться собі у чорно-білому просторі. Зал – поглинач енергії, бо глядач не розуміє блискучого французького тексту і тому енергетично не відповідає двом легким фігурам, двом “розумним Арлекінам”, яким доводиться черпати із власних ресурсів ще і ще, аби пробитися крізь кригу нерозуміння. І їм це вдається.

І ще одне – вистава відбувалася на сценічному майданчику театру Курбаса, що любить своїх акторів і виштовхує чужинців. Те, як “Маленький театр...” органічно увійшов у дивосплетіння маленького театру на вулиці того, хто першим сказав про “розумного Арлекіна”, про театр-лабараторію та про театр-майстерню, є ще одним свідченням про цей дивовижний організм, що об’єднав Бретань, Париж, Київ, Львів, Берегово у театральну територію, є ще однією лабораторією, в якій киплять алхімічні сполуки театрального еліксиру.

Наступними частинами триптиху стануть “Ніч на порозі лісів” та “Західна пристань” Бернара-Марі Кольтеса, мандрівника та гравця, філософа та блазня (у первісному сенсі цього слова). Тепер французькі театральні прочани працюватимуть із акторами київських “Молодого театру” та Театру драми і комедії на Лівому березі. А 15 квітня почнеться спільна робота з Берегівським Угорським Національним театром ім. Д.Йєша. Щасливих мандрів бавовняними полями, нічними лісами аж до західної пристані!

POSTUP - ПОСТУП
№31 (689),
23 ЛЮТОГО 2001 року

ПЕРША СТОРІНКА
·Цитата Поступу
·Перехід Кахи Каладзе з Тбілісі до Києва - шахрайство?
·Потебенька врятували комуністи

ПОГЛЯД
·Віднайдено настінне малярство Бруно Шульца
·Відозва до студентства
·Руському народови

ПОСТУП У ЛЬВОВІ
·Знеструмлено ще кілька об"єктів водоканалу
·Невдоволені львів"яни пікетують Ратушу
·Червоний Хрест допоміг дітям-сиротам
·КІЛЬКА СЛІВ
·Прийнято міську програму приватизації
·На ремонт доріг грошей не передбачено
·"Тризуб" бере СБУ під свій захист

НАША СТОЛИЦЯ
·АРХІВАРІУС
·Із Сихова до центру - автострадою?
·Сільгоспвиробників покинули напризволяще

ПОСТУП З КРАЮ
·Лазаренко хоче судитися з Кучмою
·Потебенька врятували комуністи
·Глава УГКЦ Кардинал Любомир Гузар отримав титул Церкви Святої Софії
·КРАЙ

ПОСТУП У СВІТ
·СВІТООГЛЯД
·День Національного Відродження
·Брат Хілларі Клінтон - хабарник
·Поштівка йшла 112 років
·Хансена видав російський дипломат?

ЕКОНОМІЧНИЙ ПОСТУП
·Гудима проти об"єднаної енергосистеми з Росією
·У Туреччині знову паніка
·Коридор в Європу
·ЕКОНОВИНИ

ДИСКУРС У ПОСТУПІ
·Королеву не обслуговуємо
·Коронофобія та герб Галичини
·Старший брат Квебек?

АРТ-ПОСТУП
·Бавовняними полями, крізь нічні ліси до західної пристані
·Духовна творчість - мовою музики
·Балансуючи на межі фантазії і тихої споглядальності
·...І корабель пливе

АВТО-ПОСТУП
·НОВИНКИ
·Львівська ДАІ готується до приїзду Папи
·Енцо Феррарі - людина й автомобіль

СПОРТ-ПОСТУП
·Українці поступилися фаворитам турніру
·"Реал" і "Лідс" - у чвертьфіналі
·Біксант Лізаразю: Повернусь у Країну басків
·СПОРТ-БЛІЦ

ПОСТ-FACTUM
·КАЛЕНДАР
·Чудовий день для чудового U2
·Ельза про Біксанта і музику