BRAMA
  UKRAINEWSTAND
Home - NEWS - Weather - Biz - Sports - Press - Calendar - Classifieds

  УКРАІНОВИНИ
Home - НОВИНИ - Погода - Ділове - Спорт - Прес - Календар - Оголошення




Поступ головна сторінка, Postup HOMEPAGE

| Головна сторінка | INDEX 20-21 ЛЮТОГО 2001 року |

У вирі імпровізацій Юрія Боня

ДЖАЗ

Яким ГОРАК

Погодьмося: концерти джазової музики є рідкісним явищем на львівських концертних сценах. Львів’яни лише в останнє десятиліття призвичаїлися чути таку музику на вулицях міста у виконанні різних “джаз-бендів”, іноді спрагу джазу тамують нечисленні музичні кафе-клуби. А почути джаз з академічної сцени Львівської філармонії випадає нечасто. Тому тим більший був інтерес до неординарного концерту джазового тріо.

Солісти цього вечора – Юрій Бонь (фортепіано), Юрій Шаріфов (бас-гітара) та Анатолій Шацький (ударні) – кожен зокрема і всі разом уже відомі львівській публіці. Запропоновану ними програму складали фактично джазові імпровізації – не підлягає сумніву – жанр, важливий навіть для шкільного музиканта, а особливо на концертній сцені і в ансамблі.

Крім вродженої джазової “жилки” і тонкого смаку (без якого навіть найкращий піаніст джазу ніколи не заграє), невичерпності творчої фантазії і філігранно відшліфованої техніки, “сталевого” відчуття метру і ритму, тут потрібне ще й особливе “відчуття” партнера по ансамблю, вміння “на льоту” вловити напрямок і хід його творчої думки і моментально достосуватися до нього. Більше того – пильнувати грань вичерпання імпровізаційного потенціалу соліста, щоб разом завершити імпровізацію. Зі всім цим блискуче впорався піаніст Юрій Бонь, на якого покладено основне “навантаження” в ансамблі. Від його смаку, уміння, досвіду залежала різноманітність, неподібність імпровізацій.

Завдяки повноцінності, завершеності, повнометражності імпровізації на самостійні художні твори перетворювалися власні чи запозичені (наприклад, з відомої колискової з опери Дж. Гершвіна “Поргі і Бесс” чи “Каравану” Д. Елінґтона, чи навіть з теми української народної пісні “Сумна я була – сумна буду...”) теми. Тому, гадаю, хоч на сцені майже постійно діяли троє виконавців, – концерт без упереджень можна було б назвати сольним концертом Юрія Боня.

Центральною подією концерту, згідно з афішею і повідомленнями засобів масової інформації, мала стати перша в Україні прем’єра сольної фортепіанної версії “Рапсодії в стилі блюз” Дж. Гершвіна, яку зробив сам автор.

І подія з великим успіхом відбулася! Але дозволю собі висловити сумнів щодо того, чи це було перше виконання в Україні. Автор цих рядків, який ось уже близько 20 років є постійним відвідувачем концертів у Львівській філармонії, виразно пам’ятає, як десь у кінці 80-х – на початку 90-х років ХХ століття в одному з сольних концертів на цій же сцені виконувався авторський варіант рапсодії. Відклався в пам’ятті факт, що грав тоді піаніст українського походження з відомої родини музикантів першої половини ХХ ст., яка свого часу еміґрувала за океан. Чіткості тому спогадові додає й те, що тоді я вперше довідався, що в оригіналі рапсодія була написана для фортепіано соло, а відомий варіант для фортепіано з оркестром Дж. Гершвіну не належить. Пам’ятаю також неприхований і десь виправданий розпач й обурення свого приятеля – музиканта, сина відомого джазового піаніста В’ячеслава Полянського – Тимура з приводу того, що в сольному варіанті твір втрачає яскравість і стає безсистемним нагромадженням різного музичного матеріалу (матеріалу, безумовно, характеристичного). Хоч цього разу під руками Юрія Боня рапсодія отримала з кожного огляду високо артистичну інтерпретацію.

Приємно здивувало масове зацікавлення публіки цим концертом і якась особлива її емоційна розкутість, якої не зустрінеш на інших філармонічних заходах: похитування головою в свінґовому пориві чи легке тупання ногами в такт барабанних ритмів, чи голосні вигуки найрізноманітнішого діапазону як вияв емоційного захоплення після кожного номера програми – все це наче само собою розумілося і не викликало жодного здивування. Взагалі, складалося враження, що людям безмірно набридли тяжкі і несприйнятливі, іноді зовсім немузичні вияви сучасної естрадної масової музичної культури (яку насаджують музиканти різного якісного калібру через радіо і телебачення), і люди раді повернутися до старого, добротного, якісно і професійно виконаного джазу. Власне “смак” такого джазу вдалося відчути публіці цього вечора.

POSTUP - ПОСТУП
№29 (687),
20-21 ЛЮТОГО 2001 року

ПЕРША СТОРІНКА
·Цитата Поступу
·Майора Мельниченка "клонували"
·Провалля на Яворівшині розширюються

ПОГЛЯД
·Провалля на Яворівшині розширюються
·Суперечки в УРП не припиняються
·Ми хочемо і будемо вільно мислити...
·Не сотвори собі кумира

ПОСТУП У ЛЬВОВІ
·Львів теж може піти під землю
·Недбалих керівників звільнятимуть
·КІЛЬКА СЛІВ
·Місто почне виробляти свою електроенергію
·Грип спричинив смерть дітей

НАША СТОЛИЦЯ
·АРХІВАРІУС
·У цілому місті відімкнуть воду?
·Свято кохання у прямому ефірі

ПОСТУП З КРАЮ
·Суботні погроми в Києві
·Чотири дні на "Території, вільній від Кучми"
·Богдан Бойко запропонував Рухам об"єднуватися
·КРАЄВИД

ПОСТУП У СВІТ
·СВІТООГЛЯД
·Фішера може врятувати його сусідка
·Заколот у найбільшій латиноамериканській тюрмі
·На Балканах - нові трупи
·Удар ро Багдаду може зачепити Київ

ЕКОНОМІЧНИЙ ПОСТУП
·Ющенко не хоче залишатися без грошей МВФ
·Запорізький алюміній: знову скандал!
·Ще раз про "Грамед" і ліки
·Ікри більше не буде
·ЕКОНОВИНИ

АРТ-ПОСТУП
·Наш театр без "Хануми", як "базар без хурми"
·У вирі імпровізацій Юрія Боня
·27 лютого Ferdydurke у Львові!

ЛИСТИ ДО ПОСТУПУ
·ШАНОВНА РЕДАКЦІЄ!
·Ще раз про "У.Б.Н."

СПОРТ-ПОСТУП
·Фінських лижників спіймали на допінгу
·Перші здобутки і втрати львів"ян
·Українці - бронзові призери Універсіади
·Смерть легендарного гонщика
·В очікуванні ностальгії: Карпов-Каспаров
·"Шахтар" буде телевізійним лідером України
·Гран-прі без українців
·Шевченко прокинувся, але "Мілан" - ні
·СПОРТ-БЛІЦ

ПОСТ-FACTUM
·КАЛЕНДАР
·У Києві львів"янам вистачило роботи
·Весняні варіації моди