BRAMA
  UKRAINEWSTAND
Home - NEWS - Weather - Biz - Sports - Press - Calendar - Classifieds

  УКРАІНОВИНИ
Home - НОВИНИ - Погода - Ділове - Спорт - Прес - Календар - Оголошення
buy visitors



Поступ головна сторінка, Postup HOMEPAGE

| Головна сторінка | INDEX 25 ЛИСТОПАДА 2000 року |

"Він не боявся дракона й ігнорував паспортний стіл"

Нібелунги з"ясовують стосунки у Києві

КУХНЯ

Катерина СЛІПЧЕНКО

Ідуть до нас сказання предивні з давнини про витязів діяння, як билися вони, як учти учтували, як голосили вдови, як царства будували... Хто слухати готовий?
“Пісня про Нібелунгів”

Тих, хто був готовий слухати “сказання” у викладі театральної антрепризи “Театральне товариство 814” під головуванням незрівняного Олега Меньшикова, у Києві було багато, як гунів. Світова прем’єра цієї широко розрекламованої вистави відбулася у Києві минулого уїк-енду.

“Кухня” – п’єса молодого київського (на жаль, із уже звичним префіксом “екс”) драматурга Максима Курочкіна справді “предивна”. Вона складається із кількох часових шарів: епоха Нібелунгів, кухня старовинного замку, спогади героїв.
Важко уявити, як уживаються на одній кухні персонажі з іменами, наприклад, Гюнтер та Фєдя. Але ж уживаються якось досить дружньо, жваво і постмодерно.

Гюнтер (Меньшиков), що чимось нагадує булгаковського Воланда, наказує підняти міст – і всі залишаються у замку до якогось загадкового весілля, яке врешті-решт виявляється весіллям Кримгільди та Атілли. Зрештою, переказувати сюжет цієї історії – дуже невдячна справа. Надто багато в ній переплетено пристрастей, інтриг, доль і часів. Але наприкінці все вибудовується у чітку драматургічну структуру, яка водночас є досить рухомою. Такою, що відкриває безмежний простір для акторської імпровізації.

Багато вже було (і, не сумніваюся, ще буде) закидів стосовно Меньшикова-режисера. Є у виставі й моменти певної неузгодженості персонажів, певної невиправданої статичності у мізансценах. Але фатальний брак режисури не відчувається, всі ці “блохи” належать радше до “сируватості” вистави. Режисура Меньшикова є скоріше “акторською”. В ній не відчувається диктату, але є співпраця з однодумцями. Принаймні так виглядає кінцевий продукт: кожен є органічним у тому, що він робить, а тому (попри всі недоробки) ця вистава є дуже цілісним і живим організмом. Власне така “м’яка” режисура при потужному акторському потенціалі трупи передбачає волю у пересуванні карколомними переходами “Кухні” – і скидається на те, що вистава таки набере потрібних обертів.

Що ж стосується Меньшикова-актора, то тут, напевне, не матимуть до чого вчепитися навіть найприскіпливіші критики. Хоча ті його шанувальники, які найбільше шаленіли від “Покровських воріт” або “Сибірського цирульника”, можуть виявитися розчарованими: Меньшиков перекрив фонтан своєї енергії, його акторська гра набула дещо іншого забарвлення. Він надає перевагу грі-спостереженню, грі-міркуванню. Меньшиков уже більше не піниться, як водоспад. Його можна порівняти радше із глибоким морем-океаном, на який можна дивитися все далі углиб і углиб. Але не хвилюйтеся, панове, знаменитий Меньшиковський шарм – на місці. Він грає всім своїм безмежним арсеналом: заворожуюча міміка, чудова пластика, багатство голосових нюансів, володіння широкою емоційною палітрою... Словом, Меньшиков-Гюнтер є безсумнівним центром вистави, але не тим центром, що тягне на себе ковдру.

Але іншим акторам часові мандрівки даються також без особливих проблем. Особливо варто сказати про роботи як завжди зворушливого і тонкого Олександра Сіріна (кухар гарячого цеху) та Олексія Горбунова (Гаген). Останній – прекрасний український актор, відомий, зокрема, за стрічками “Кисневий голод” та “Фучжоу” – у ролі хитрого, сильного рушія всієї нібелунгівської трагедії є своєрідним сталевим стрижнем вистави і чудово контрастує у дуеті з майже гутаперчевим меньшиковським Гюнтером.

Дуже видовищна (сценографія А. Попова, костюми І. Чапуріна) вистава явно відкидає здобутки “бідного театру”, а разом із “атмосферною” звуковою доріжкою Б. Гребенщикова, яка лише невеличкими шматочками примушує згадати про легендарний “Акваріум”, навіть запхані у колишні енкаведівські катівні персонажі примудряються зберегти театрально-кухонну атмосферу. Сценографія є настільки активною, а постановка в цілому такою емоційною і насиченою, що дозволяє абстрагуватися від цілком непристосованого приміщення. Особливо якщо не дивитись у зал.

Поза сценою Меньшиков щедро роздавав інтерв’ю і клявся у любові до київської публіки. І щось було у цих клятвах трохи мазохістичне: складно любити публіку, в якої під час усього майже чотиригодинного дійства безперервно дзвонять телефони, важко полюбити зал, де невитравний дух “совка” змішується з духом новітнього хамства. Напевно, організаторам варто було б докладати до квитків певні роз’яснення та витримки з нещодавно виданих знакових підручників “Шкільний курс літератури. Короткий зміст творів”. “Десь далеко є країна, де говорять правду на кухні”, – написав колишній киянин Максим Курочкін. Що ж, його “Кухня” у черговий раз розповіла правду не лише про вже всім відому геніальність Меньшикова, а й про те, що в організації нашого театрального процесу є глобальні проблеми.

POSTUP - ПОСТУП
№194 (638),
25 ЛИСТОПАДА 2000 року

ПЕРША СТОРІНКА
·Цитата "Поступу"
·Повернення сірого кардинала
·Мер Буська опинився на лаві підсудних

ПОГЛЯД
·Львівська справа Георгія Гонгадзе
·Українського кіно немає
·Влада для Володимира

ПОСТУП У ЛЬВОВІ
·Тепла у Львові залишилося на 15 днів
·"Сурми звитяги"
·Міносвіти взялося за Голокост
·КІЛЬКА СЛІВ
·Далекий від політики генерал-депутат
·Мер Буська опинився на лаві підсудних
·Аграрні успіхи Львівщини

ПОСТУП З КРАЮ
·Замість Ющенка у Будапешт поїхав Єхануров
·Про партійну відповідальність Кучми
·Юлія Тимошенко: день народження в окопах...
·Повернення сірого кардинала

ПОСТУП У СВІТ
·Саміт примирення в Загребі
·Європа хворіє на ксенофобію
·СВІТООГЛЯД

ЗДОРОВИЙ ПОСТУП
·Діабетикам стане легше дихати
·Спосіб лікування бронхітів у дітей
·Головний біль - біль голови
·Вам чай чи каву?... Вибір за вами
·Чергова вакцина від раку

ПОСТУП НАУКИ
·НОВИНИ
·Хвороба Кройтцфельда-Якобса-чума ХХІ століття?
·Знайдено найдревнішого динозавра
·Аргументи проти життя на Марсі

ДИСКУРС ПОСТУПУ
·Смішно, панове? Значить, будем жити!
·Геостратегічні концепції початку ХХІ століття

АРТ-ПОСТУП У СВІТ
·"Він не боявся дракона й ігнорував паспортний стіл"
·АРТ-СВІТ
·Картина Пікассо продана за рекордну суму
·Чеська святиня виставлена на огляд
·Аукціон китайської порцеляни

НЕРУХОМІСТЬ У ПОСТУПІ
·Інформаційний простір REAL network - усе для клієнта

СПОРТ-ПОСТУП
·ФК "Карпати" обурений
·На виїзді - поразка та перемога
·Яким буде повернення Віталія Кличка?
·Шевченка "кинули"
·Вікно у весну гірники прорубуватимуть в Іспанії
·Греки можуть відмовитися від Олімпіади
·Скандал у бразидьському футболі

ПОСТ-FACTUM
·КАЛЕДНАР
·У Стокгольмі вручали нагороди європейського MTV