BRAMA
  UKRAINEWSTAND
Home - NEWS - Weather - Biz - Sports - Press - Calendar - Classifieds

  УКРАІНОВИНИ
Home - НОВИНИ - Погода - Ділове - Спорт - Прес - Календар - Оголошення




Поступ головна сторінка, Postup HOMEPAGE

| Головна сторінка | INDEX 22 ВЕРЕСНЯ 2000 року |

Тріумф легендарного Маестро

ЮВІЛЕЙ

Яким ГОРАК

Народного артиста України, професора, педагога, піаніста Олега Криштальського нині можна без перебільшення вважати легендарною особистістю. Син відомого скрипаля і педагога першої пол. XX ст. Р. Криштальського, один із учнів В. Барвінського, аспірант Московської консерваторії класу Я. Флієра – уже цього достатньо, щоб подивовувати його унікальності. Коли ж додати до цього виконання за час довголітньої концертної діяльності лев’ячої пайки фортепіанної літератури і виховання не одного покоління високопрофесійних музикантів, – то очевидним стане, що 70-ліття з дня народження та 50-річчя творчої діяльності О. Криштальського стало подією номер один у музичному житті міста.

Епіцентром святкувань став концерт Ювіляра, що відбувся на День міста в концертному залі ім. С. Людкевича. Програму концерту склали твори львівських композиторів (В. Барвінського, А. Кос-Анатольського, М. Колесси). І це закономірно. По-перше, зі всіма названими композиторами шанований Маестро знайомий особисто, під їхнім впливом формувався і зростав як музикант, мав честь перед ними виконувати ці твори. Це, безумовно, сприяло максимальному врахуванню авторських вимог щодо виконання. Так, саме
О.Криштальському випала почесна місія першовиконавця недавно віднайденої фортепіанної сонати В.Барвінського, яку довший час вважали безповоротно втраченою. По-друге, твори згаданих композиторів всесторонньо і глибоко розкривають портрет О. Криштальського-піаніста, який може передати грою інтелігентність і аристократизм духу В. Барвінського, романтичний порив і піднесений пафос музики А. Кос-Анатольського, філігранну витонченість, класицистичну стрункість і ясність музичного мислення М. Колесси.

Цей ювілейний концерт варто було не лише почути, а й побачити. Почути те оксамитове, глибоке туше, ту естетику звуковидобуття (особливо басових нот), котра зраджує добротну московську піаністичну школу. Почути і подивуватися точності й ефектності застосування великої палітри піаністичних засобів. А побачити геніальну зовнішню простоту, непідробність і ненаграність виконання. А що вже казати про рельєфну та яскраву образність інтерпретації! Відтворені рукою Майстра постають перед зачарованим слухачем гуцульські легенди про Довбуша у “Сонатіні” М. Колесси, переливи небесних гармоній у прелюдіях
В. Барвінського, артистичні перлини гумору, висловлені з виразно галицькою делікатністю й тонкістю у “Дрібничках”
М. Колесси, чи навпаки – сповнені трагізму й задуми прелюдії А. Кос-Анатольського. Міцною базою для створення високохудожнього образу є бездоганна технічна майстерність, у якій О. Криштальський з легкістю може дати фору не одному молодому школеному лауреату.

Символічного підтексту набрало виконання на концерті фортепіанного секстету – Варіацій для фортепіано і струнних В. Барвінського. Для виконання цього твору до ансамблю з Ювіляром долучилися найкращі виконавські сили музичного Львова: народна артистка України професор Л. Шутко (скрипка), професор
Б. Каськів (скрипка), Я. Горбачевська (альт), професор Х. Колесса (віолончель), О. Лучанко (контрабас). Цей доволі рідко виконуваний твір, дедикований автором пам’яті М. Лисенка, вперше був представлений на відкритті нового будинку Музичного товариства ім. М. Лисенка, а сьогодні за щасливим і знаковим збігом обставин виконувався після недавнього перейменування Вищого музичного інституту ім.
М. Лисенка у Музичну академію ім.
М. Лисенка – про котру свого часу міг лише мріяти автор твору – довголітній і невтомний директор ВМІ. Непідробною українською щирістю сповнена музика сикстету, теплотою віяло від виконання, створеного ансамблем. Особливо до вподоби припала слухачам варіація “на лірницьку нуту” (до речі, записана В. Барвінським від гуцула-лірника в с. Микуличині на Гуцульщині) та грайливий коломийковий фінал, який на загальне домагання артисти змушені були повторити.

POSTUP - ПОСТУП
№157 (601),
22 ВЕРЕСНЯ 2000 року
·PDF - ст.01
ПЕРША СТОРІНКА
·Цитата "Поступу"
·Терористи зганьбили британську розвідку
·Парламент наплював на журналістів

ПОГЛЯД
·Переворот партійного значення
·Російська ідея в українській медицині
·Кан кан
·Легенд Львова виявилося замало

ПОСТУП У ЛЬВОВІ
·"Ісус" знов у Львові
·Стріляли в сина начальника слідства
·КІЛЬКА СЛІВ
·Літр бензину з десяти потрібних не доливають
·Націоналізм як чпосіб мислення
·Срібні скарби електричок
·АРХІВАРІУС

НАША СТОЛИЦЯ
·"Базіви"
·Дума про парламент

ПОСТУП З КРАЮ
·Регіони знову невдоволені бюджетом
·Праві не довіряють одне одному
·Журналісти захищатимуть себе самі
·СВІТООГЛЯД

ПОСТУП У СВІТ
·"Німецькі неонацисти" з російськими обличчями
·У Сочі захоалено заручників
·Справу Whitewater закрито
·Лідерів НАТО засуджено до 20 років
·КРАЙ

ЕКОНОМІЧНИЙ ПОСТУП
·Словаччина не піде проти України
·До тюрми - за приховування правди
·За металобрухт - до цюпи
·СВІТ

АРТ-ПОСТУП
·Львівське жіноцтво в портретах - до столиці
·Кожного разу вперше. Іпостасі Євгена Лисика
·"Концерт - це вистава"
·Тріумф легендарного Маестро

ЗІРКИ У ПОСТУПІ
·Патрісія Каас: "Так, я хочу мати дитину. І Філіпп теж"
·Барбара Стрейзанд прощається зі сценою

ОЛІМПІЙСЬКИЙ ПОСТУП
·Полісмени хочуть їсти
·І спекулянти теж...
·Нову Зеландію пограбували
·Лише одне "срібло" за вчоращній день
·Кувейтцям забороняють дивитись Олімпіаду
·На Олімпійський вогонь знову напали
·З "Пепсі" на Олімпіаду не пускають
·Самаранч вирішив провести власний футбольний чемпіонат

СПОРТ-ПОСТУП
·Тріумф "Шахтаря" був так близько..
·Друга ліга - дві перемоги
·Перек залишає Сидней

POST-ФАКТУМ
·КАЛЕНДАР
·Скандали минулі, теперішні й майбутні