BRAMA
  UKRAINEWSTAND
Home - NEWS - Weather - Biz - Sports - Press - Calendar - Classifieds

  УКРАІНОВИНИ
Home - НОВИНИ - Погода - Ділове - Спорт - Прес - Календар - Оголошення




Поступ головна сторінка, Postup HOMEPAGE

| Головна сторінка | INDEX 22 ВЕРЕСНЯ 2000 року |

"Концерт - це вистава"

принаймні так вважає скрипаль-диригент Р.Канетті з Ізраїлю

Роберт Канетті вже вдруге відвідує наше місто завдяки співпраці з оркестром “Віртуози Львова” та активній організаторській діяльності керівника цього колективу Сергія Бурка. Плани та програми “Віртуозів” завше віддзеркалюють їхнє прагнення знайти нові можливості діалогу з публікою, зацікавити потенційного глядача певною концертною “інтригою”, котра може полягати чи то в програмі, чи в її виконавцях... Цього разу відігравали свою роль обидва компоненти, адже нечасто у Львові відбуваються концерти за сприяння МЗС Ізраїлю, небагато презентувалось у нас вихованців Джульярду, однієї із найпрестижніших музичних шкіл світу, та й дві українські прем’єри нараз звичні хіба що в концертах сучасної музики.

Програма справді передбачала не лише відкриття нових творів, але й їхнє високе духовне наповнення. “Молитва” І. Ліфа, “Меса рибалок” Г.Форе та А.Мессажа. Як не парадоксально, але ці домінантні в програмі першого відділу, релігійні за назвами твори чи не найменше відповідали глибинній духовній суті. Один із авторів втратив її десь поміж спокус модерних технік, інші – надто захопились земною красою мелодій. Натомість, значно досконалішим у цьому контексті видався начебто знайомий Восьмий квартет Дмитра Шостаковича
(у транскрипції для камерного оркестру Р.Канетті), єдино достойне завершення вечора із дещо строкатим і хаотичним перебігом подій. Адже після короткої початкової “Молитви”, інтерпретованої такими яскравими солістами як Володимир Дуда, сам Роберт Канетті та його український учень Назар Пилатюк, для маестро-скрипаля настав нарешті час продемонструвати себе і як диригента. Доволі складно судити об’єктивно, наскільки оригінально вдалося Р.Канетті “прочитати” твір українського композитора, адже виконавцями залишались “Віртуози Львова”, а за фортепіано був сам автор – Олександр Козаренко. Його блискуче витриманий у полістилістичній манері “Концертштюк” направду прикрасив першу частину концерту, можливо, навіть став її кульмінацією. Хоча ще за декілька днів до концерту Р.Канетті вважав, що “кульмінацією першого відділу стане “Меса рибалок”, адже я вперше роблю цей твір з хором хлопчиків, що звучить немов орган...”, – тут маестро трохи прорахувався: орган, з усім своїм тембровим багатством і містичною піднесеністю за класифікацією залишається все ж “неживим звуковим тілом”, а специфіка і біда хору в тому й полягає, що там живі люди співають. Або діти. І органу навіть при найбільшій аудиторії не перетисне зі страху горло. З хором таке, на жаль, трапляється.
Наступною несподіванкою стала “Повільна частина” одного з батьків авангарду Антона Веберна. Йшлося про юнацький твір у зовсім не притаманній майбутньому творцеві пуантилізму романтичній манері. Я навіть не переконаний, що сам автор втішився б цій прем’єрі. І справа не у виконанні – воно було напрочуд прецизійним і коректним, а радше в тому, що для кожного автора, навіть генія, краще залишати деякі ранні спроби в архіві. Зрештою, було в цій прем’єрі й багато повчального: усі зрозуміли, як добре, що історія зберегла для нас класика додекафонії, а не перестиглого романтика. І як гідно опісля всього звучить Шостакович.

Восьмий квартет, безперечно, став найбільш гармонійним акордом вечора. Не за звучанням – бо стільки там дисонансів болю й розпуки, але за загальною спрямованістю усіх виконавців, їхньою настроєвою єдністю із залом. До честі “Віртуозів Львова” варто ще раз відзначити, що колектив показав себе як творча індивідуальність, в єдиному русі й життєвому ритмі – коли злагоджено, коли всупереч іншій творчій особистості, диригенту Р.Канетті, котрий, зрештою, вважає, що “значно важливіше показати свою індивідуальність та індивідуальність оркестру. Концерт –це своєрідна вистава”. Show must go on.
Л.С.

POSTUP - ПОСТУП
№157 (601),
22 ВЕРЕСНЯ 2000 року
·PDF - ст.01
ПЕРША СТОРІНКА
·Цитата "Поступу"
·Терористи зганьбили британську розвідку
·Парламент наплював на журналістів

ПОГЛЯД
·Переворот партійного значення
·Російська ідея в українській медицині
·Кан кан
·Легенд Львова виявилося замало

ПОСТУП У ЛЬВОВІ
·"Ісус" знов у Львові
·Стріляли в сина начальника слідства
·КІЛЬКА СЛІВ
·Літр бензину з десяти потрібних не доливають
·Націоналізм як чпосіб мислення
·Срібні скарби електричок
·АРХІВАРІУС

НАША СТОЛИЦЯ
·"Базіви"
·Дума про парламент

ПОСТУП З КРАЮ
·Регіони знову невдоволені бюджетом
·Праві не довіряють одне одному
·Журналісти захищатимуть себе самі
·СВІТООГЛЯД

ПОСТУП У СВІТ
·"Німецькі неонацисти" з російськими обличчями
·У Сочі захоалено заручників
·Справу Whitewater закрито
·Лідерів НАТО засуджено до 20 років
·КРАЙ

ЕКОНОМІЧНИЙ ПОСТУП
·Словаччина не піде проти України
·До тюрми - за приховування правди
·За металобрухт - до цюпи
·СВІТ

АРТ-ПОСТУП
·Львівське жіноцтво в портретах - до столиці
·Кожного разу вперше. Іпостасі Євгена Лисика
·"Концерт - це вистава"
·Тріумф легендарного Маестро

ЗІРКИ У ПОСТУПІ
·Патрісія Каас: "Так, я хочу мати дитину. І Філіпп теж"
·Барбара Стрейзанд прощається зі сценою

ОЛІМПІЙСЬКИЙ ПОСТУП
·Полісмени хочуть їсти
·І спекулянти теж...
·Нову Зеландію пограбували
·Лише одне "срібло" за вчоращній день
·Кувейтцям забороняють дивитись Олімпіаду
·На Олімпійський вогонь знову напали
·З "Пепсі" на Олімпіаду не пускають
·Самаранч вирішив провести власний футбольний чемпіонат

СПОРТ-ПОСТУП
·Тріумф "Шахтаря" був так близько..
·Друга ліга - дві перемоги
·Перек залишає Сидней

POST-ФАКТУМ
·КАЛЕНДАР
·Скандали минулі, теперішні й майбутні