BRAMA
  UKRAINEWSTAND
Home - NEWS - Weather - Biz - Sports - Press - Calendar - Classifieds

  УКРАІНОВИНИ
Home - НОВИНИ - Погода - Ділове - Спорт - Прес - Календар - Оголошення
buy visitors



Поступ головна сторінка, Postup HOMEPAGE

| Головна сторінка | INDEX 3 СЕРПНЯ 2000 року |

Музичні конструкції King Crimson

Старий Фріпп залишився Королем

ЕКСКЛЮЗИВ

Роберта Фріппа, лідера легендарної групи King Crimson, вважають однією з найбільш таємничих постатей у рок-світі. Важко цьому дивуватися, адже раніше, як правило, він намагався уникати будь-яких контактів із пресою. Однак від часу створення власної фонографічної фірми Discipline Global Mobile, Роберт Фріпп став охочіше спілкуватися з журналістами. Приводом для цього інтерв’ю стали дві події. По-перше, випуск у травні цього року нового альбому групи King Crimson з назвою Construкction Of Light, тобто “Конструкція Світла”. По-друге, нещодавно у рамках світового турне з промоцією нового альбому група виступила у Варшаві. Саме там, після тривалих попередніх домовленостей, кореспондентові “Поступу” вдалося поспілкуватися з Робертом Фріппом.

– Новий альбом відкриває композиція ProzaKc Blues, яка значно ближча до блюзу порівняно з іншими творами King Crimson. Звідки це навернення від прогресивного року до блюзу?

– Це я намовив Адріяна Білоу зіграти щось блюзове. Він справді чудовий блюзовий гітарист, має класну техніку блюзу, однак про це мало хто знає. Усі знають лише, як він грає під час концертів, але ніхто не чув, що він грає для себе. А він може зіграти усього Хендрікса й тисячі інших речей! У нього дуже широкий спектр можливостей.

– Деякі композиції нового альбому, зокрема Larks Tongues In Aspic Part 4 i Fractured, здаються поверненням до минулого.

– Це не зовсім так. Хоча, поза сумнівом, вони є частиною того самого музичного духу, який простежується у творах King Crimson тридцятирічної давності. Однак я б не наважився назвати їх “історичними”. Це дуже складна музика. A минуле? Для кожної людини слово “минуле” має дещо інше значення. Для мене минуле – це нинішній момент, розтягнутий у часі.
Варто сказати, що ми записали цього року одночасно два альбоми. Перший – ConstruКсtion Of Light – можна купити в магазинах. Другий – ProjeKct X – можна придбати лише через наш сайт в Інтернеті Discipline Global Mobile та ще
– на наших концертах. Перший альбом – це студійні записи певних композицій, які мають однозначно кінгкрімсонівське обличчя. Другий альбом складається передусім з імпровізацій. Це вже інше обличчя King Crimson.

– Ці два альбоми були записані тим самим складом музикантів?

– Абсолютно тим самим складом (Роберт Фріпп, Адріян Білоу, Трей Ганн і Пат Мастелотто – авт.), в той самий час, в одному місці. Однак ми хотіли звернути увагу саме на імпровізації.

Як група King Crimson працює лише чотири місяці у рік. Хоча ми не завжди дотримуємося цих термінів. Були роки, коли King Crimson взагалі не збирався, а інколи ми працюємо більше.

– Що було поштовхом до виникнення такої незвичної музики, яка з’явилася на першому альбомі In The Court Of The Crimson King з 1969 року?

– Я думаю, що музика може мати владу над самим музикантом. Називаємо такі моменти дивом. Історія King Crimson знала щось подібне. Якась сила вдихнула в нас величезну енергію спочатку в 1969 році, а потім знову – в 1981 році. Однак такі речі важко пояснити. Не було сумнівів у тому, що щось витало тоді в повітрі. І я це відчував. Своєрідний досвід, який можна окреслити як “психічно-телепатичний”, викликав у мене доволі чіткий малюнок майбутнього King Crimson, і він же підтверджував відчуття, що розпочалося щось справді незвичне.

– Які враження залишилися після першого концерту групи у лондонському Гайд-Парку в червні 1969 року?

– Так, я пам’ятаю цей несамовитий натовп у кількасот тисяч людей. Ми тоді виступали якраз перед Rolling Stones.

– І це – все?

– Звичайно, ні. Наприклад, я пам’ятаю, як величезний портрет Браяна Джонса, який трагічно загинув, упав на сцену й приземлився на голові у Грега Лейка (тодішній вокаліст King Crimson). Мабуть, йому було дуже боляче. Але Грег не перервав виступу й продовжував співати. Пам’ятаю відчуття, ніби ми на сцені – немов на острові, який скоро заллє вода, бо людей ставало все більше й більше, і нам залишалося все менше вільного простору.

У 1970 – 1972 роках King Crimson не мав постійного складу. Я прагнув зберегти групу, але відчував, що мене чекає перехідний період, який стане містком до наступного втілення King Crimson. Іншої дороги не було.

Але потім ставало усе важче. Неймовірний дух 1969 року розвіявся, а в 1974 році весь тодішній музичний рух був зіпсований корупцією, поділений і безповоротно зіштовхнутий із дороги, якою йшов. На зміну невинності прийшли важкі наркотики. I люди з музичного бізнесу за допомогою кокаїну маніпулювали виконавцями.

Не все так просто було і з King Crimson. Чим більше грали окремі виконавці групи, тим менше вони слухали, як грають інші. Власна довершеність перешкоджала їм думати про творчість самої групи. Чергове розчарування... І в 1974 році група припинила існування. Через кілька років у Нью-Йорку ми створили нову версію King Crimson. Але ще був довгий процес із фірмою EG, яка не хотіла відступити мені права на старі альбоми King Crimson.

– Недавно з групи пішли Тоні Левін і Білл Брафорд. Чому King Crimson постійно має такий плинний склад?

– Найважливішою залишалася проблема, що зробити, щоб відродити дійсно добру форму King Crimson. Я не уявляв, як зробити так, щоб усі шість членів групи працювали з повною віддачею й заангажованістю. Наприклад, Білл був дуже зайнятий діяльністю своєї нової джазової групи Bill Bruford’s Earthworks. A Toні повідомив, що хоче приєднатися до групи Scala i поїде з ними у довге турне. Лише чотири особи могли цілковито присвятити себе King Crimson. Таким чином, концепція групи нині – це подвійний дует чи просто квартет. Це не означає, що Тоні Левін чи Білл Брафорд не можуть колись повернутися до King Crimson. Я не закрив перед ними двері назавжди. Але що буде з нами далі – я не маю жодного уявлення.

POSTUP - ПОСТУП
№129 (573),
3 СЕРПНЯ 2000 року

ПЕРША СТОРІНКА
·Цитата "Поступу"
·Ющенко продав Україну?
·Дискваліфікували українських послів
·Рекламна акція "Моссаду"

ПОСТУП У ЛЬВОВІ
·День знань учителі відзначать страйком?
·Нафтопродуктів стало менше, а ртуті - більше
·Свій до свого по своє
·КІЛЬКА СЛІВ
·Голодування все-таки відбудеться
·Сумнівні подарунки

НАША СТОЛИЦЯ
·Василь Гладких: Потрібно брати людину не з Львівщини
·Клубні розваги міліції
·АРХІВАРІУС

ПОСТУП З КРАЮ
·Можливо, ми вже маємо міністра економіки
·Об"єднання православ"я: утопія чи міф?
·Подробиці солдатських забав

БАНКІВСЬКИЙ ПОСТУП
·АКБ "Львів" - сила і традиції древнього міста
·Чергова поразка Deutsche Bank
·Банк "Карпати" змінив статус
·Вкладам під відсотки скоро кінець?

ПОСТУП У СВІТ
·Чистка генералітету
·Сепаратисти обирають терор
·Папа мирить Палестину й Ізраїль
·Мішок для голови Мілошевича
·СВІТООГЛЯД

РЕВЮ В ПОСТУПІ
·REVJU
·Справа антиквара Бретта

АРТ-ПОСТУП У СВІТ
·Письменниця шокована успіхом
·Тінь Девіса та світло Бенсона
·Фестивалі відкрилися не без проблем

ЛЬВІВСЬКІ ОБСЕРВАЦІЇ
·Юзьо ОБСЕРВАТОР

КУМИРИ ПОСТУПУ
·Музичні конструкції King Crimson
·Музичні конструкції King Crimson

СПОРТ-ПОСТУП
·Суперники відомі
·Сергій Бубка таки їде на Олімпійські ігри
·Буби чи не бути Музею боксу?
·СПОРТ-БЛІЦ

POST-ФАКТУМ
·КАЛЕНДАР
·Європа - обітована земля фестивалів
·Бенсон про політ на "Конкорді"
·ГОРОСКОП