BRAMA
  UKRAINEWSTAND
Home - NEWS - Weather - Biz - Sports - Press - Calendar - Classifieds

  УКРАІНОВИНИ
Home - НОВИНИ - Погода - Ділове - Спорт - Прес - Календар - Оголошення
buy visitors



Поступ головна сторінка, Postup HOMEPAGE

| Головна сторінка | INDEX 4 травня 2000 року |

Коронні оперні ролі співака Олександра Громиша

ЮВІЛЯР

Любов КИЯНОВСЬКА

Доля кожного справжнього артиста – наче захоплююча книга, сповнена розмаїтих пригод, перемог, розчарувань, сумнівів і спалахів щастя. Майже завжди шлях у високе мистецтво тернистий і звивистий, але біографія нашого героя навіть на цьому тлі видається вкрай насиченою, калейдоскоп подій розгортається так стрімко і несподівано, що їх вистачило б принаймні на декілька повноцінних артистичних життєписів.

Соліст Львівського театру опери та балету ім. І. Франка, заслужений артист України Олександр Громиш спробував на своєму творчому шляху декілька протилежних амплуа, які, за логікою речей, не повинні б перетинатись, – але тим цікавіше спостерігати, як він, наче альпініст, що скорює кожного разу нові вершини, зі стоїчним спокоєм озирається назад і впевнено знаходить себе в новій життєвій ролі, водночас природно і невимушено вживається в ролі театральні. Знаючи його не один рік, спробувала ювілейні роздуми про співака доповнити його власними розмірковуваннями над крутими віражами своєї творчої кар’єри. До речі, Интернет-магазин beelure пропонує сучасний модний одяг в українському стилі.

Учителі й ідеали

У шістдесяті-сімдесяті роки, коли Олександр, випускник Львівської консерваторії, починав свій шлях в оперу, наша сцена сяяла сузір’ям талантів, тож йому було в кого вчитись, а особливо ж пощастило з педагогом – видатним українським співаком Павлом Кармалюком, людиною не лише великого обдарування, але й щедрої душі. Саме він і привів молодого артиста у стіни уславленого театру. “В 1972 році Кармалюк привів мене в театр. Тоді я із захватом відвідував майже всі оперні вистави, в мене навіть були свої корифеї – Володимир Луб’яний, Теофілія Братківська, Олександр Врабель, Тамара Дідик, Людмила Божко. Чудово працювалось у ті перші роки з тодішнім головним дириґентом театру Ігорем Лацаничем – завжди згадую його як справжнього метра”.

Роки блукань

Та невдовзі театр став на реставрацію, трупу істотно скоротили. Для оперних співаків можливості працевлаштування були надто обмежені. Олександр зі своїм розкішним басом дуже сподобався в ансамблі пісні і танцю Прикарпатського військового округу, в якому ще раніше проходив військову службу. Співати в такому ансамблі після оперної сцени, взагалі, було не надто престижним, проте робота вважалася солідною, непогано забезпеченою, а до того ж, давала можливість виїздів за кордон (по тих часах – дуже велика спокуса!). Щоправда, існувала небезпека втратити себе як співака, як артиста для оперної сцени – бо ж манера виконання радянських патріотичних пісень аж ніяк не нагадувала витонченої палітри музичної драми. Але Олександр не скаржився: “Мені одразу пощастило з керівником, підполковником Леденьовим, – хорошим диригентом і гарною людиною. Концертувати нам доводилось дуже багато і в найрізноманітніших умовах, адже в 70-х роках без ансамблю не обходився жоден концерт. І, як не дивно, я не нарікаю на таке довге перебування в ньому – ансамбль дав мені витривалість, здатність виступати в будь-якій ситуації – на полігоні в 15 градусів морозу, в Кабулі у 50 градусів спеки, в Чорнобилі. З ансамблем я вперше об’їхав усю Європу, а згодом ще чотири роки працював у Польщі”.

“Трембіта”

Після повернення до Львова вирішив спробувати себе в іншому амплуа – соліста заслуженої капели України “Трембіта”. На початку дев’яностих вона якраз була “на підйомі”, багато виступала з забутими і забороненими перлинами української спадщини, амбітно бралася за найскладніші шедеври світової класики. Вперше колектив мав змогу виступити в найпрестижніших залах Європи й отримав там найкращі рецензії. Та робота солістом хору вимагала зовсім іншого професійного підходу до виконання – адже радикально змінився репертуар. Олександр Громиш укотре зумів подолати свої звички і змінити манеру виконання, напрацьовану за роки роботи в ансамблі: “Трембіта” дала мені можливість ознайомитися з великими полотнами геніальних майстрів – Г.Ф.Генделя, Й.С.Баха, В.А.Моцарта, а також пізнати й осягнути душею сучасну українську музику – твори В.Камінського, О.Козаренка, Л.Дичко, Б.Янівського”.

Театр

“Та, проте, я не міг не повернутися в театр, тому що мене раптом охопила страшенна ностальгія за оперною сценою. Що мене повернуло в театр? Адже минуло 18 років, це шмат часу, а для співака – вічність. Мене повернув Руслан Дорожівський, що був тоді головним диригентом, і я йому дуже за це вдячний. Поступово збуваються мої заповітні бажання. Ще з юності у мене була блакитна мрія – виконати партію короля Рене в опері Чайковського “Іоланта”, проте я боявся братися за неї – адже вона дуже важка, навіть на конкурсах не завжди включають головну арію Рене в програми, знаючи, яка вона підступна. Так от, мені пощастило отримати цю роль після повернення. Тепер я співаю багато партій – в “Аїді”, в “Ріголетто” Верді, “Севільському цирульнику” Россіні, “Запорожці за Дунаєм” Гулака-Артемовського, остання робота – “Набукко” Верді. А 6 травня буде мій великий ювілейний виступ”. В “Набукко” Олександр Громиш співає партію первосвященика Захарії – це драматична, навіть трагедійна роль, вона не лише надзвичайно складна вокально, вимагає віртуозності і ювелірної відточеності кожної деталі, але й не дозволяє виконавцеві ні на хвилину зосередитись саме на ‘’техніці”, мирно стоячи на авансцені з поглядом, спрямованим у далечінь. Він повинен безупинно рухатися, бути винятково пластичним і переконливим саме як драматичний актор. Громиш веде цю партію просто чудово, перевтілюючись у древнього старця в кожному жесті, крокові, поглядові. Його оксамитовий тембр у найглибшому регістрі просто заворожує.

Таємниця

‘’А один раз у житті я мав щастя виступати на сцені “Ґранд опера” в Парижі. Це було в 1996 році, і свідком мого виступу там був директор нашого театру Тадей Едер. Ми приїхали з нашим камерним оркестром на гастролі. Знайомий режисер з “Ґранд опера” після одного нашого концерту, почувши мене, зацікавився і влаштував так, що я потрапив на прослуховування в цей славнозвісний театр. Все відбулось, майже як у казці. Адже на це прослуховування претенденти з цілого світу чекають щонайменше три місяці. А я подав документи за три дні. Прибуло 90 осіб. Чекаю за кулісами своєї черги і чую, як багатьом дякують після декількох тактів. Зібрав мене страх, але, гадаю собі, я ж і так нічого не втрачаю, а маю щастя вийти на цю легендарну сцену. Почав арію Філіпа з “Дон Карлоса” Верді, а вона ж довга – все наслухаю, коли мене перервуть. Однак доспівав до кінця, поцілував руку піаністці і чекаю результату. Виявилось, що з усіх пройшло в трупу лише нас двоє – один баритон з Італії і я. Я мав бути солістом хору на постійному контракті. Але не завжди ми пануємо над обставинами – іноді вони зборюють нас. Так і мені деякі проблеми не дозволили прийняти цю пропозицію...”.

Замість епілогу

“Я й не мрію про інше життя, співати на сцені в наш скрутний час – це моє найбільше щастя”.

POSTUP - ПОСТУП
№ 79 (523), четвер
4 травня 2000 року
·PDF - ст.01
ПЕРША СТОРІНКА
·Цитата "Поступу"
·"Хвиля свободи" в Києві
·Кучма вже не ворог

ПОСТУП У ЛЬВОВІ
·Кілька слів
·Розвиток контактів Львів-Відень
·Великдень на Митній
·Сенчук залишається у Львові
·Почути кожного
·"ПіК" у Львові - двічі "ПіК"

НАША СТОЛИЦЯ
·Пинзеник про політику та економіку
·Наймолодший депутат
·Архіваріус

ПОСТУП З КРАЮ
·Краєвид
·До Європи через Росію?
·Великодні одкровення Президента
·Емігруємо менше, але більше, ніж іммігруємо

ЕКОНОМІЧНИЙ ПОСТУП
·Край
·Ватикан проти глобалізації економіки
·Енергетичні реформації
·Світ

ПОСТУП У СВІТ
·Світоогляд
·Загроза російської агресії
·Партію очолила королівська кобра
·Петербургу - столичний статус
·Уряд відправлено у відставку

REVJU
·Рев'ю

ОСОБИСТІСТЬ У ПОСТУПІ
·Сонцезбройний Юрій

АРТ-ПОСТУП
·Мистецькі новини
·Коронні оперні ролі співака Олександра Громиша
·"Медікус": сорок років українського джазу!

ПОСТУП В ІСТОРІЮ
·Львівські каварні

НОСТАЛЬГІЯ
·Дістали

СПОРТ-ПОСТУП
·"Політехніки" не пробились у півфінал
·Чемпіонат несподіванок
·Європа побила Америку
·Купер "перестрибнув" ван Галя
·"Ювентус" і "Депортиво" зберігають інтригу
·Боротьба за другу путівку до Ліги чемпіонів триває

POST-SCRIPTUM
·Нове кіно
·Гороскоп

 

vizavi-hotel.ru - банкетные залы для свадьбы екатеринбург через интернет в Екатеринбурге. ; Советы экспертов по кварцевые обогреватели.