BRAMA
  UKRAINEWSTAND
Home - NEWS - Weather - Biz - Sports - Press - Calendar - Classifieds

  УКРАІНОВИНИ
Home - НОВИНИ - Погода - Ділове - Спорт - Прес - Календар - Оголошення
buy visitors



[BRAMA Client Websites]
Поступ лоґо, Postup logo

[ <<< INDEX ]

POSTUP - ПОСТУП
№ 35 (479), четвер
24 лютого 2000 року


  1. ПЕРША СТОРІНКА
    • Щоби не забули
    • У Трускавці дочекалися Кучми
    • Газ нагло дорожчає
  2. ПОСТУП У ЛЬВОВІ
    • Кілька слів
    • “Молода Україна” після поділу
    • УРП проти правоохоронців
    • Львів не стане Меккою для туристів
    • Новосілля пошти
    • “відродження” Оголошує конкурс
  3. НАША СТОЛИЦЯ
    • Проти Родича відкрито кримінальну справу
    • Бюджетні обмеження самоврядування
    • АРХІВАРІУС: Про що писали газети...
  4. ПОСТУП З КРАЮ
    • краєвид
    • Професійна армія буде потім
    • Референдум: демократи проти кланів
    • ціаніди нам не загрожують
    • БЕЗРОБІТТЯ РОСТЕ І ВЗИМКУ
    • ЗАТРИМАНО “ЛЕСИКА”
  5. ЕКОНОМІЧНИЙ ПОСТУП
    • край
    • Росія – боржник України
    • Перерозподіл світового авіаринку
    • СВІТ
  6. ПОСТУП У СВІТ
    • СВІТоогляд
    • Маккейн розгромив Буша
    • Жах на ім’я ЕТА
    • Лукашенка готує виборчий фарс?
  7. ПОСТУП У ФОТОГРАФІЇ
    • Хотів бути художником, а став фотографом
    • Аксіома митця
  8. АРТ-ПОСТУП
    • Сучасність не належить музеям
  9. РЕТРО-ПОСТУП
    • Львівська мода початку XX століття
  10. ДЕЖА-ВЮ
    • Три несподіванки: Про Америку й американізм
    • ДОЛЯ
  11. СПОРТ-ПОСТУП
    • “Галичанка” наздоганяє “Карпати”
    • Кияни наразi перемагають, а “Русенборг” програє
    • Старі знайомі на нових змаганнях
    • СПОРТ-БЛІЦ
  12. ПОСТ-SCRIPTUM
    • календар
    • БТР стріляв грошима
    • гороскоп
  13. ПОСТУП-ТБ
    • Ніч із Сезаром
  14. НАША АФІША
    • Ведична “Лялька”
pp_35_0  
 ПОСТУП- ТБ
СТОРІНКА 1
№ 35 (479), ЧЕТВЕР
24 лютого 2000 року

Ніч із Сезаром

Катерина СЛІПЧЕНКО
НАГОРОДИ

У суботу, 19 лютого, було вручено нагороду французьких кінематографістів “Сезар”.
Шоу “ніч із Сезаром” покликано стати європейською противагою до “Оскара” і треба визнати, що хоча оскарівського розмаху “Сезарові” і бракує, але за якістю фільмів, вишуканістю режисури та сценографії шоу, а також елегантністю присутніх на церемонії, Сезари відверто перемагають. Шкода лише, що до нас доходять тільки піратські версії “оскарівських” номінантів, а для того, щоб подивитись європейське кіно, треба пакувати валізи та мандрувати до Європи. І як тут інтегруватися у європейську культуру?

Керував, 25-ою за рахунком, церемонією Ален Делон. Він не вважає, що це головування суперечить мотивації, з якою він завершив свою кінокар’єру. “Я маю право думати все, що хочу, і водночас очолювати церемонію нагородження моєї професії”, – заявив він журналістам, ще раз підтвердивши, що, на його думку, французьке кіно помирає: “Третє тисячоліття стане тисячоліттям телебачення. Кіно стане чимось камерним, інтимним та національним. За винятком хіба-що американського кіно”. Крім того Делон вважає почесним для себе зіграти роль Жана Габена, який головував на першій церемонії у 1975. Попереднього разу Делон роздавав “Сезарів” у 1995 році.

Під час церемонії не бракувало різноманітних за характером епізодів. Зворушливих, як уривки з фільмів Мартіна Скорсезе та Роже Вадима, незрозумілих, як оголошення французькими акторами про підтримку нацменшин Франції, кумедних, як виступ Астерікса та Обелікса проти “Сезара” тощо.

З нагоди 25-річниці та за заслуги перед кінематографом “Сезарів” отримали Катрен Деньов та Жан-П’єр Ло, актор-фетиш Франсуа Трюффо та режисер Мартін Скорсезе. Жорж Кравенн, який придумав “Сезара”, теж отримав свою нагороду. По “Сезару” отримали Наталі Бай та Жозіан Баласко.

Жанна д’Арк
(Jeanne d’Arc)
Реж.: Люк Бессон. У рол.: Міла Йовович, Джон Малкович, Фей Данавей, Венсан Кассель, Дастін Хоффман. Номінації: кращий фільм, краща режисура, краща музика, краща операторська робота, кращий художник, кращий монтаж, кращі костюми.
Про цей фільм писали багато (див. “Поступ” за 13 січня). Довга низка битв, напружених сцен, містичних зусиль та магічних зображень розроблена лише для того, щоб провести чітку лінію: режисер завжди на боці Жанни. Дреєр зняв фільм про святу, Преміньє – про героїню, Бессон – про молоду перелякану жінку. Проте поява його серед “сезарівських” номінатів виглядає дивною - фільм надто американізований. Бессон, як завжди, завис між двома культурами: для американців він занадто вишуканий, а для французів – надто дорогий. Проте самого режисера це мало хвилює.

Дівчина на мості
(La Fille sur le pont)
Реж.: Патрік Леконт. У рол.: Ванесса Параді, Даніель Отей. Номінації: кращий актор, краща акторка, краща режисура, кращий фільм, кращий сценарій, краща операторська робота,  кращий монтаж.
З самого початку на екрані з’являєтсья Ванесса Параді у чорно-білому зображенні. Вона розповідає про свого персонажа: молоду, вродливу, трохи дурненьку дівчину, і глядач не може дати собі ради із відчуттям тривоги. Після прологу розгортається основна дія: Ванесса збирається кинутися з мосту, проте в її житті з’являється Даніель Отей, залізна рука якого рятує її. Він влаштовує її на роботу і, звичайно, все це переростає в історію кохання під спільним знаком Ероса і Танатоса.

Так виглядає, що єдиною особою, яка не усвідомлює, що ця історія – річ у собі, це – режисер. Тому у певних місцях фільм швидше нагадує шокуючий кліп. А крім того цей фільм максимально ілюструє провідну лінію сучасного французького кіно: зберегти єдність між художнім самовираженням та документальним дослідженням.

Схід - Захід
(Est-Ouest)
Реж.: Режіс Верньє. У рол.: Сандрін Боннер, Олег Мєньшиков, Катрін Деньов, Сергій Бодров-мол., Тетяна Догілєва. Номінації: краща акторка (Сандрін Боннер), кращий фільм, краща режисура, краща музика.
1946 рік. На Паризькій конференції представник радянського посольства у Франції повідомляє, що російські емігранти можуть без перешкод повернутися до СРСР. 40-річний лікар Олексій Головін із своєю дружиною-француженкою Марі та сином Сєрьожею із радістю вирушають на батьківщину. Однак милість влади обертається жахливим обманом: хтось із групи емігрантів розстріляний, інші поставлені перед вибором – табір або співпраця з органами держбезпеки. Олексій Головін усіма силами намагається вберегти себе і дружину від табору, його сім’я їде до Києва, де живе у переповненій комуналці. А Марі, зрозумівши, що дверцята клітки зачинилися, починає готувати втечу додому, до Франції... Критики закидають фільму те, що його головна ідея: тоталітаризм руйнує все на цій землі, – подана занадто прямолінійно. Нагадаємо також, що цей фільм номіновано на “Оскара” як кращий іноземний фільм.

Прекрасна Венера
(Інститут)
(Vеnus Beautе (Institut))
Реж.: Тоні Маршалл. У рол.: Наталі Бай, Віллі Ож’є, Самюель Ле Біан. Номінації краща акторка, краща жіноча роль другого плану, кращий фільм, краща режисура, кращий сценарій.
Паризька преса вже назвала стрічку “маленьким чудом”. Вона цілком нова, дуже сучасна і дуже модна. У мадам Надін кілька  жінок займаються вдосконаленням душі і тіла. Вони приходять сюди засмагати, робити макіяж, покращувати фігури та настрій. У вишуканих рожево-блакитних кольорах вони складають чорну казку зла, кохання та страху бути щасливими. Все крутиться довколо 40-річної жінки та її прекрасного принца, який справді молодий, прекрасний та ще й закоханий в неї. Небезпека банальної мелодрами послаблюється присутністю другорядних персонажів, які підхоплюють проблеми головних героїв та препарують їх на очах у глядача. Таке чергування парних та групових сцен створює чіткий малюнок фільму і дозволяє акторам продемонструвати максимальну віртуозність.

Поліно (La Buche)
Реж.: Даніель Томпсон. У рол.: Сабін Азема, Еммануель Беар, Шарлотт Гінзбур, Франсуаз Фабіан. Номінації: краща акторка, краща режисура.
На думку режисера, Новий рік – сімейне свято. Це час, коли обов’язково мають траплятися дива. І стрічка вийшла весела, казкова та сімейна. Не дивно, що у створенні фільму брали участь мати та син режисера.

Кращі іноземні фільми
Дивний світ (Wonderland)
Великобританія. Реж.: Майкл Вінтенботтом. У рол.: Джина Мак Кі, Ширлі Хендерсон, Моллі Паркер.
Кожна історія вартує того, щоб її  розповісти. Проблема лише у стилі. Три сестри в Лондоні сьогодні переживають кожна свої проблеми. Moллі має народити, і її чоловік схвильваний перспективою стати батьком. Деббі, перукарка, цілком перейнята сином. Надя працює в кафе та шукає собі чоловіка за оголошеннями. Wonderland намагається сконцентрувати все їх життя в одній ночі, витриманій у бездоганному кінематографічному стилі. Майкл Вінтерботтом, режисер фільму, стилізує зображення під фотографію з крупним зерном. Проте певне перенасиченя візуальних ефектів примушує думати про кіноопортунізм. Цей фільм брав участь у Каннському фестивалі.

Порнографічний зв’язок  (Une liaison pornographique)
Бельгія. Реж.: Фредерік Фонтейн. У рол.: Наталі Бай, Сержі Лопес.
Ця зворушлива історія про чоловіка та жінку, які розповідають кожен з власної точки зору свою історію третьому, який залишається за кадром, вже мала успіх на кінофестивалі у Венеції.
І, звичайно, на кращий іноземний фільм претендував безперечний лідер цього року “Все про мою маму” іспанця Педро Альмодовара (див. “Поступ” за 21 січня). Він його і отримав.

Режисер, який кохав жінок
Традиційно під час “Ночі із “Сезаром” згадували тих, хто помер минулого року. І, звичайно, йшлося і про першу втрату 2000 року, режисера Роже Вадима, якого поховали 18 лютого у його улюбленому Сен-Тропе (народився 26 січня 1928 року в Парижі, справжнє ім’я Вадим Плємянніков). Цей режисер, відомий фільмами “І Бог створив жінку”, “Мамзель Пігаль”, “Небезпечні зв’язки 1960", а найбільше тим, що робив своїх жінок знаменитими. Саме він зробив неприступну красуню із 16-річної Катрін Деньов, відкрив світові 16-річну Бріджит Бардо. Він так і сказав якось: “Моя проблема в тому, що я робив знаменитими жінок, з якими одружувався”. У 80-90-х роках він жив у Каліфорнії. Його останнім фільмом став римейк першої стрічки “І Бог створив жінку”. У цих справах він заїхав до Франції, де і залишився назавжди...
Продовження – стор. 2

 

http://spetssteklo.ru